Monday, October 24, 2005

۱. از وقتی که تصميم قطعی گرفتم که يه ماه ديگه برم ايران داره به طور تصاعدی دلتنگی‌ام واسه ايران بيشتر می‌شه. اگه به هر دليلی ويزام نرسه يا يه چيزی بشه که نتونم برم فکر کنم دق کنم!
۲. رفتم به استادم گفتم اگه می‌شه مي‌خوام به محض تموم شدن کلاسا حوالی ۵ دسامبر برم ايران. کلی با ترس و لرز گفتم و از قبل هم خودم رو آماده کرده بودم که بگه مرتيکه کجا می‌خوای بری و با من تا ۳۰ دسامبر قرارداد داری. يهو گفت آره حتما برو. مگه چند بار می‌تونی بری. سعی کن بيشتر بمونی و اصلا نگران نباش و اينا. خلاصه يه چيزی شد تو مايه‌های همون که می‌خواستن به آسپيران غياث‌آبادی بگن قمر حامله‌اس و همه می‌ترسيدن بگن ولی وقتی گفتن خيلی کول برخورد کرد. واکنش جهانيان هم به اين واقعه جالب بود. مامانم همراه با نگرانی گفت نکنه می‌خواد يکی ديگه رو جای تو بگيره!
۳. اين شبکه «سلام تی وی» خيلی باحاله. از کاليفرنيا پخش می‌شه. يه آخونديه مياد جواب سوالای مردم رو می‌ده. مدتها بود اينقدر نخنديده بودم. يه پيرزنه زنگ زده می‌گه «من خيلی قلب پاکی دارم. همه دعاهام مستجاب می‌شه» آخونده هم میگه «مرحبا مادر. برای ما هم دعا کن» مادر می گه «حتما. ولی من حجابم کامل نيس» آخونده جواب می‌ده «نه مادر. بهتره حجابت رو کامل کنی. هيچ مشکلی هم برات پيش نمياد». مادر:‌ «ولی من دعاهام برآورده می‌شه» آخوند:‌ «می‌دونم مادر. ولی حفظ حجاب ديگه کاملش می‌کنه» مادر:‌ «من دعاهام برآورده می‌شه» خلاصه قبل اينکه حاج آقا ادامه بده گوشی رو برمی‌ذاره. يه خانم ديگه زنگ می‌زنه می‌گه «يه خانمی رو من می‌شناسم که حجابش کامله ولی گناهای ديگه می‌کنه. اين چی می‌شه؟» حاج آقا جواب می‌ده «واسه حجابش پاداش می‌گيره و واسه گناهاش مجازات می‌شه». اين يکی از همه باحال‌تر بود: يه خانمی زنگ می‌زنه می‌گه «من ۲۰ ساله که مسلمون شدم. می‌خواستم ببينم دعاهای من برای پدر و مادرم که مسلمون نبودن فايده‌ای داره يا نه» حاج آقا «بله خواهرم. انشالله دعاتون برآورده می‌شه». خواهر:‌ «پس دعا کنم؟» حاج آقا‌ «بله. تلفن بعدی».
(البته فکر کنم خراب کردم. ديدنش خيلی خنده‌دارتر بود بخدا)
۴. حساب کردم اگه واسه هر روز روزه‌ای که نمی‌گيرم قرار باشه ۶۰ تا فقير رو اطعام کنم و به هرکدوم يه مک‌دونالد بدم حدودا روزی ۳۰۰ دلار و ماهی ۹۰۰۰ دلار بايد بدم. يعنی سی سال ديگه که بيل گيتس ثانی شدم بايد ۲۷۰۰۰۰ دلار بدم واسه اين روزه‌های نگرفته. واسه بيل گيتسی که تا اين اواخر ۴۰ ميليارد دلار سرمايه داشت که اين پول چرک کف دسته. خلاصه اگه ديدين اون دنيا پل صراط واسه من اتوبان هشت بانده شد و لی‌لی‌کنان رفتم پيش يوسف يکه نخورين (شرمنده! بين 124000 پيغمبر گشتم ببينم تو زندگی کدومشون زن خوشگلی نقش داشته که در ضمن بهشتی هم باشه کسی رو نيافتم. زليخا و عايشه نمی دونم کجا می رن. خلاصه ناچار شدم يوسف رو بگم).
5. Last but not least (به خودم) حالا که گذشت ولی بهتره آدم خودش افسار سرنوشت اش رو در دست بگيره وگرنه ديگران می گيرن...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Nedstat Basic - Free web site statistics
Personal homepage website counter
Free counter