Friday, June 03, 2005

۱. اين «روانشناسای تکاملی» (Evolutionary Psychologist) مثکه چند تا چيز رو بيشتر بلد نيستن. ديروز لورا خانم آمريکا تشريف داشتن و به جای خودشون استاد سابقش رو که بازنشسته شده فرستادن سر کلاس. بگذريم که چون اسم استاده «چارلز کرافورد» بود همش توی ذهنم شبيه رييس کلاريس استارلينگ تصورش کرده بودم و وقتی اومد ديدم يه پيرمرد کج و کوله اس. يه عينک داشت خيلی باحال بود روی چشم چپش يه چيز دوربين مانند داشت که فاصله کانونی‌اش با دست تنظيم می‌شد. همون اولش اومد گفت اسلايدهايی که لورا به من داده بود همش درباره رابطه مرد و زن بود و با اينکه موضوع جذابی يه برای يه پیٰرمرد ۶۸ ساله جذابيتی نداره واسه همين اسلايدها رو عوض کردم. ولی ظاهرا از لورا خلاف‌تر بود. اينم باز رفت سراغ «نسبت کمر به باسن» (Waist-to-Hip ratio) که توی زنها هرچی کمتر باشه بهتره و توی مردها هرچی بيشتر باشه. ايده‌آل‌اش ظاهرا واسه زنها «۰.۷» و واسه مردها «۹.۰» هستش. بعد واسه اثبات چند تا عکس از زنهای کمر باريک نشون داد و گفت اينا رو وقتی زنش خونه نبوده از تبليغای Victoria's Secret اسکن کرده!
۲. تا حالا چندين بار اينجايی‌ها ازم پرسيدن نظرت درباره اينجا چيه منم خيلی رک گفتم زيادی آرومه. احساس می‌کنم بهشون برمی‌خوره ديگه نمی‌خوام اينو بگم.
۳. پنجاه اثر ادبی برتر قرن بيستم انتخاب شدن. اسم چندتاشون رو نشنيده بودم و چندتاشون رو هم اگه به فيلم تبديل نشده بودن نمی‌شناختم. حالا از ارزش ادبی اونايی که نمی‌دونم چی هستن نمی‌تونم حرفی بزنم ولی احساس می‌کنم جای کسايی مثل ساراماگو، فونتس، ايزابل آلنده، جی کی رولينگ (البته اين قرن بيست و یکم حساب می‌شه، نه؟) و کورتاسار خاليه. البته نبودن پائولو کوييلو هم خيلی آرامش‌بخشه! از ايران هم که طبعا نماينده‌ای حضور نداره...
۴. ديشب فيلم «تحقير»‌ ژان لوک گدار رو ديدم و هيچی نفهميدم. کلا گدار که می‌بينم هيچی نمی‌فهمم.
۵. رضازاده باز سوتی داده. قبلا از مهرعليزاده دفاع کرده بوده بعد مثکه بهش گفتن اين که رای نمياره ديروز خوندم از رفسنجانی دفاع کرده.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Nedstat Basic - Free web site statistics
Personal homepage website counter
Free counter